L’Ajuntament d’Alcoi, des de l’àrea de cultura, va presentar una candidatura per a formar part d’aquesta convocatòria, sent visitades les instal·lacions de la planta de l’Ajuntament en ‘Ivam Cada Alcoi, per l’organitzador de la biennal David Quiles, qui va realitzar una valoració positiva de l’espai, avaluant la possible viabilitat de diferents activitats ajuste a aquest esdeveniment.
El Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana (CMCV) va presentar en el mes de juny la Biennal Internacional d’Art Digital The Wrong, una proposta creada per l’il·licità David Quiles. Una iniciativa que reuneix una àmplia selecció d’obres d’art digital dins i fora d’internet, acollint als artistes i comissaris del panorama de l’art digital d’àmbit internacional.
Després de celebrar-se en més de 300 pavellons i 80 ambaixades en llocs tan dispars i remots com Sibèria, Atenes, Melbourne, Zagreb, Moscou, Toronto, Nova York, Berlín o Xangai, The Wrong aterra a València en la seua quarta edició i tindrà per primera vegada una seu principal en el Centre del Carme Cultura Contemporània. La biennal, que se celebrarà de l’1 de novembre de 2019 a l’1 de març de 2020, es farà extensible també a grans i xicotetes poblacions de la Comunitat, a través de la col·laboració del Consorci de Museus.
«Una vegada més la nostra ciutat està en l’avantguarda de la Cultura, hem treballat molt durant els últims anys perquè Alcoi recuperara la capitalitat cultural, hem aconseguit ser l’única subseu de l’IVAM, amb l’IVAM CADA Alcoi, i el nostre esforç continua per dotar-lo del millor contingut, amb un doble objectiu, ja que d’una banda enriquim culturalment a la ciutadania i per una altra cada vegada acollim més turistes interessats en la nostra cultura, afavorint l’economia de la ciutat, ja que a més de visitar el museu, mengen, compren i fins i tot dormen a Alcoi».
The Wrong no és una biennal exclusivament d’internet. Des de la seua primera edició, el contingut es divideix en ubicacions en línia i off line per tot el món. Els pavellons en línia són espais virtuals comissariats i accessibles al públic on s’exhibeixen obres d’art digital.
En la seua tercera edició, de novembre de 2017 a gener 2018, va registrar 12 milions de visitants, i van participar 1.621 artistes seleccionats per 124 comissaris. El seu treball va estar exposat en 114 pavellons online i es van organitzar 78 esdeveniments en 38 ambaixades per tot el món.
Fins al moment han confirmat la seua participació com a ambaixades, pavellons i routers per a 2019/2020:
Aquisgrán, Aalborg, Abu Dhabi, Alcoi, Aldaia, Alicante, Almenara, Amsterdam, Atenas, Bakú, Baltimore, Bangalore, Bangkok, Bangkok Noi, Barcelona, Basilea, Bega, Belgrad, Belgrado, Belo Horizonte, Benetússer, Benicarló, Benicàssim, Berlín, Bishkek, Blanca, Bloomington, Bogotá, Burdeos, Boston, Brno, Brooklyn, Brunswick Este, Bruselas, Bucarest, Buenos Aires, Cagliari, Cagnano Varano, Castellón, Capilla de la capilla, Chicago, Colonia, Cuba, Curitiba, Dakar, Dnipro, Valle de Draa (Marruecos), Düsseldorf, El Campello, Elche, Eugene, Foggia, Ginebra, Gante, Costa Oro, Gotemburgo, Gwynedd, Hasselt, Habana, Hemer , Estambul, Jerusalén, Johannesburgo, Kanata, Cracovia, Kioto, Leipzig, Las Calas de Vinromà, Lima, Linz, Lisboa, Londres, Los Ángeles, Maastricht, Macastre, Malta, Manfredonia, Markkleeberg, Melbourne, melle, Ciudad de México, Miami, Montreal, Morecambe, Moscú, Múnich, Mérida, Namur, Nashville, Nauru, Nueva York, playa de newport, Nijmegen, Nordhavnen, O Porriño, Oakland, Olomouc, Orihuela, Oslo, Oxford, París, Filadelfia, Portland, Potríes, Qingdao, Qinzhou, Reno, Riccione, Río de Janeiro, Roma, Rosario, San José, San Juan, Sant Mateu, Santa Cruz, Santander, Santo Domingo, Cerdeña, Singapur, Sur de Hobart, Estocolmo, Stäfa, Sydney, São Paulo, Tasmania, Tempe, El Bronx, Toronto, Valencia, Vallada, Vancouver, Vevey, Vezin, Viena, Vilafames, Villanueva de Castellón, Lago de Wallaga, Varsovia, Wiltshire, Winchester, Worcester, Wroclaw i Zagreb.
Comentarios