Els gravats i dissenys digitals del col·lectiu BYE conformen la nova proposta expositiva de la Casa Bardín

Els gravats i dissenys digitals del col·lectiu BYE conformen la nova proposta expositiva de la Casa Bardín

L’Institut Alacantí de Cultura Juan Gil-Albert inaugura aquesta vesprada l’exposició ‘FRIDONIA. Ciutat Fake’ del grup BYE, format pels artistes Borja Moreno i Esteban Ferrer. La mostra, comisariada per Zanora Coperias, es podrà visitar fins al pròxim 13 de juliol en la Casa Bardín.

Moreno i Ferrer van formar el col·lectiu BYE després de graduar-se en la Facultat de Belles arts de la Universitat Politècnica de València. L’exposició, emmarcada en el cicle Art en la Casa Bardín, presenta una sèrie de gravats i dissenys digitals estampats sobre paper o realitzats mitjançant impressió en vinil, una peça instalativa que reprodueix una tanca publicitària i una projecció.

En paraules de Coperias, “la idea de territori irreal, replet d’indicacions confuses, serveix d’escenari per a reflexionar sobre la desorientació en la ciutat i la sobreinformación visual com a metàfora de la incertesa i de la desorientació vital que sent l’individu contemporani, tema que és una constant en la seua producció. Per tant, les obres estableixen un paral·lelisme entre paisatge urbà i paisatge interior”.

A través de les seues obres, els artistes introdueixen al visitant en una ciutat fictícia, absurda i perturbadora, ‘FRIDONIA. Ciutat Fake’, on parteixen d’elements representatius de l’entorn urbà, com són els senyals de tràfic, els semàfors i les tanques publicitàries que, combinats amb dissenys originals, són dotats d’un nou significat.

Zanora Coperias indica que “si la finalitat de l’art és commoure, és despertar sentiments i provocar una experiència estètica en l’espectador, i si les obres de BYE aconsegueixen desconcertar, desorientar, desassossegar, o incomodar, ens considerarem satisfets”.

La proposta va ser seleccionada en l’II Concurs Art en la Casa Bardín, convocatòria que el Gil-Albert, en la seua aposta per la cultura i l’art i amb l’objectiu d’acostar les pràctiques artístiques contemporànies, organitza des del 2012 en la Casa Bardín. A més, s’han programat una sèrie d’activitats paral·leles com la visita guiada que se celebrarà el mateix dia de la inauguració o la trobada amb els artistes i la comissària que tindrà lloc el 3 de juliol.

About The Author

Leave a reply

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Próximos Eventos

marzo

19ene(ene 19)18:0014jun(jun 14)20:00Alicante. Taller ¿Hablamos de libros?(enero 19) 18:00 - (junio 14) 20:00 Sede Ciudad de Alicante - Universidad de Alicante (2), San Fernando,40Secciones:LetrasTerritorio:L´Alacantí Etiquetas de EventosAlicante. Taller ¿Hablamos de libros?

30ene(ene 30)20:1529may(may 29)20:15Las películas fundamentales de la historia de Hollywood. Análisis y debate .(enero 30) 20:15 - (mayo 29) 20:15 Sede Ciudad de Alicante - Universidad de Alicante, Avenida Dr. Ramón y Cajal, 1 AlicanteSecciones:CineTerritorio:L´Alacantí Etiquetas de EventosLas películas fundamentales de la historia de Hollywood. Análisis y debate

08feb(feb 8)20:0020sep(sep 20)20:00Campanya de Teatre del Mediterrani(febrero 8) 20:00 - (septiembre 20) 20:00 Fundación MediterráneoSecciones:Escena,TeatroTerritorio:L´Alacantí Etiquetas de EventosCampanya de Teatre del Mediterrani

En Twitter

INFORMACIÓN Y CULTURA CON TODOS-AS PARA TODOS-AS.

La información cultural es un compromiso de los medios, profesionales y colaboradores que desarrollan una labor transformadora y de madurez social que permite elevar la capacidad de percepción de la ciudadanía. Nosotros no sentimos parte de esta historia que compartimos con otros diarios que además son amigos y, por tanto, respaldamos y os invitamos a leer y a compartir.

X