L’edil de Cultura, Mª Dolores Padilla ha inaugurat al costat del director del Consorci de Museus de la Generalitat, José Luis Pérez Pont, el tercer moment del projecte ‘Tot el que veus és art’, dedicat al Paisatge, en la sala d’exposicions La Llotja del Peix d’Alacant. A l’acte han acudit els comissaris de la mostra, José Luis Martínez Meseguer i Pilar Tébar a més d’alguns dels artistes representats en la mostra.

Aquest cicle, compost per quatre exposicions, vol mostrar un dels possibles panorames de l’art contemporani valencià. En aquest tercer moment, dedicat al Paisatge, es presenten una selecció de treballs de Carlos Balsalobre, Samuel Cano, Cayetano Ferrández, Cristina Ferrández, Amparo Garrido, Paco López, Miriam Martínez Guirao, Rosell Meseguer, Marco Ranieri, Agustín Serisuelo, Chiara Sgaramella i Paco Valverde, que corroboren que aquesta temàtica, que naix com a gènere en el segle XIX i aconsegueix l’apogeu amb els impressionistes, en voler captar un instant, segueix vigent en l’actualitat.

Padilla ha volgut “agrair a José Luis Pérez Pont, director del Consorci de Museus de la Generalitat, la seua implicació i contínua aportació a la cultura alacantina”, i ha destacat que “la mostra ens permet reflexionar a través d’una visió artística, sobre el nostre comportament cap a l’entorn en el qual vivim, i la contínua destrucció del medi ambient per part de l’ésser humà.”

El director del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana, José Luis Pérez Pont ha manifestat que “el projecte ‘Tot el que veus és art’ ha convertit en els últims mesos a la Llotja del Peix d’Alacant en un lloc d’agitació cultural, a través de conferències, trobades i visites, configurant noves xarxes en el marc de la creació actual en contacte amb altres espais culturals com el Centre Cultural Les Cigarreras.”

Així en l’exposició, que es podrà veure fins al 13 de gener de 2019, es mostren diferents reflexions entorn del nostre hàbitat, amb la naturalesa, com a element unificador i que es reinterpreta sota la plàstica contemporània de la fotografia o la instal·lació.

A través d’aquestes obres, els artistes denuncien la destrucció del medi ambient, ens ensenyen diferents visions del nostre paisatge diari, ens convida a localitzar llocs recòndits, com a oasis de les grans urbs o mostren la naturalesa en tota la seua esplendor, però totes les obres convergeixen en la necessitat de realitzar una trucada d’atenció que ens faça recapacitar sobre la importància de la conservació del medi ambient en el qual vivim.

Així Carlos Balsalobre denuncia l’abandó d’urbs a mitjà construir i la degradació del medi ambient igual que les fotografies de Paco Valverde o Agustín Serisuelo qui presenta una instal·lació produïda ex profeso per a la mostra. Per la seua banda Samuel Cano i Chiara Sgaramella presenten un treball de denúncia i de reivindicació de l’aigua. Les fotografies de Cayetano Ferrández mostren el paisatge íntim i el treball d’Amparo Garrido porta a Alacant un fragment del jardí Tiergarten, un xicotet oais enmig de Berlín. Paco López presenta un muntatge en el qual barreja l’urbà i el natural de la mateixa forma que Miriam Martínez Guirao presenta xicotetes instal·lacions on subjau la denúncia a l’ús del plàstic.

La peça de Rosell Meseguer fa una vinculació amb la tradició mediterrània a través de la ciutat Ostia Antica, una antiga ciutat romana. L’obra de Marco Ranieri per la seua banda parla de la biosfera, crea i dissenya xicotets trossos de vida dins de 23 bombetes.

En definitiva els seus treballs conformen diferents formes de denúncia i de presa de consciència pel que fa al nostre entorn natural i urbà.

L’exposició es completa amb dues peces convidades, les obres realitzades pels artistes Enrique Radigales i David Trujillo, dos estudis realitzats també entorn del paisatge com a resultat de la seua residència en el Centre Cultural Les Cigarreras, en el marc del programa de residències artístiques de producció Cultura Resident de la Generalitat Valenciana.