L’alcalde d’Elx aposta per la cessió temporal de la Dama durant un any a partir de la Setmana Santa de 2022

L’alcalde d’Elx aposta per la cessió temporal de la Dama durant un any a partir de la Setmana Santa de 2022

L’alcalde d’Elx, Carlos González, ha comparegut, juntament amb la regidora de Cultura, Marga Antón, per a exposar el planejament del Govern Municipal davant el retorn de la Dama d’Elx a la seua ciutat.

González ha insistit en el retorn temporal del bust ibèric just el dia en què el Senat debat una nova iniciativa parlamentària del senador Carles Mulet demanant el retorn permanent de la peça.

“Des del màxim respecte al senador Mulet i a la seua formació política, vull traslladar que la seua estratègia unilateral no sols no ens ajuda a aconseguir l’objectiu, sinó que es converteix en una interferència que el dificulta i, honestament, crec que és contraproduent”, ha declarat l’alcalde.

El regidor ha recordat que l’Ajuntament i la Generalitat estan treballant de manera conjunta en una estratègia que té dos vectors: d’una banda, aconseguir una cessió temporal a curt termini i per una altra, a mitjà i llarg termini, aconseguir una fórmula que faça possible l’estada definitiva de la Dama d’Elx a la seua ciutat.

González ha assenyalat que des de 2015, “estem treballant amb la Generalitat, amb el Govern d’Espanya i amb la direcció del Museu Arqueològic Nacional entorn d’una estratègia i un objectiu clarament definitiu. Estem treballant aparia aconseguir una cessió temporal”.

L’alcalde ha recordat que “a la fi de 2019 el aleshores ministre de Cultura, José Guirao, es va comprometre a autoritzar una cessió temporal sotmesa a diverses condicions lògiques que nosaltres assumim: elaborar pla museològic, un pla museogràfic i adaptar el MAHE per a dur a terme una gran exposició d’art ibèric”.

González ha dit que el plantejament del Govern Municipal perquè la Dama estiga a Elx, després de donar per fet que 2021 no és l’any més adequat per al trasllat, és que en el present any es tanque amb el ministeri de Cultura una cessió temporal que s’hauria de produir en 2022, en el marc del 125 aniversari de la seua troballa.

“Volem que la Dama d’Elx torne a la nostra ciutat cedida temporalment a partir de la Setmana Santa de 2022 i volem que es tracte d’una cessió de llarg recorregut d’almenys un any de duració, la qual cosa permetrà que la cessió de la Dama actue com a palanca i motor de la recuperació turística de la ciutat”, ha indicat l’alcalde qui ha aclarit que “volem convertir Elx en la capital de l’art iber amb la Dama com a màxim exponent d’aquesta exposició”.

El regidor ha anunciat que amb l’arribada del bust es desplegaria una gran campanya nacional i internacional amb l’objectiu d’aconseguir un milió de visites en un any.

“En aquest context i amb aquests objectius, les negociacions estan francament madures, per la qual cosa entenem que no es poden llançar dues propostes al ministeri com està ocorrent ara, amb el missatge que part del treball municipal amb una estratègia clara, i el missatge que s’està llançant per part d’altres actors”, ha dit González.

Per a finalitzar, el regidor ha volgut deixar clar que “com a alcalde no renuncie en absolut al retorn permanent de la Dama, però estic convençut que com a ciutat hem de tindre una estratègia i ser capaces de demostrar que la presència de la Dama a Elx té tot el sentit i tota la utilitat des del punt de vista de la política cultural, museística i turística. I això s’aconsegueix amb l’efecte demostració, associat a una cessió temporal de llarg recorregut com la que plantegem”.

“Estic convençut que la Dama vindrà a Elx producte del treball i del lideratge municipal com ja el va fer en 2006. Fruit d’un treball rigorós i dels plantejaments que isquen d’aquest Ajuntament”, ha conclòs Carlos González.

https://we.tl/t-8lZaTZIxdV

About The Author

Leave a reply

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Próximos Eventos

marzo

19ene(ene 19)18:0014jun(jun 14)20:00Alicante. Taller ¿Hablamos de libros?(enero 19) 18:00 - (junio 14) 20:00 Sede Ciudad de Alicante - Universidad de Alicante (2), San Fernando,40Secciones:LetrasTerritorio:L´Alacantí Etiquetas de EventosAlicante. Taller ¿Hablamos de libros?

30ene(ene 30)20:1529may(may 29)20:15Las películas fundamentales de la historia de Hollywood. Análisis y debate .(enero 30) 20:15 - (mayo 29) 20:15 Sede Ciudad de Alicante - Universidad de Alicante, Avenida Dr. Ramón y Cajal, 1 AlicanteSecciones:CineTerritorio:L´Alacantí Etiquetas de EventosLas películas fundamentales de la historia de Hollywood. Análisis y debate

08feb(feb 8)20:0020sep(sep 20)20:00Campanya de Teatre del Mediterrani(febrero 8) 20:00 - (septiembre 20) 20:00 Fundación MediterráneoSecciones:Escena,TeatroTerritorio:L´Alacantí Etiquetas de EventosCampanya de Teatre del Mediterrani

En Twitter

INFORMACIÓN Y CULTURA CON TODOS-AS PARA TODOS-AS.

La información cultural es un compromiso de los medios, profesionales y colaboradores que desarrollan una labor transformadora y de madurez social que permite elevar la capacidad de percepción de la ciudadanía. Nosotros no sentimos parte de esta historia que compartimos con otros diarios que además son amigos y, por tanto, respaldamos y os invitamos a leer y a compartir.

X