Les agrupacions musicals de Teulada i El Verger triomfen en Música de Banda en el Auditori Teulada Moraira

Les agrupacions musicals de Teulada i El Verger triomfen en Música de Banda en el Auditori Teulada Moraira

Més de 130 músics de l´Associació Musical El Verger i la Agrupació Musical Cultural de Teulada van participar la vesprada del dissabte en l’acció “Música de Banda” del Auditori Teulada Moraira, on totes dues bandes van brillar per la seua posada en escena, alta qualitat musical, professionalitat i sonoritat.

“Música de Banda “, producte turístic/cultural propi, és una trobada bandístico que anualment es dóna cita en aquest espai cultural amb la finalitat de potenciar la música de banda tan arrelada en la Comunitat Valenciana i que, des d’aquest Faro Obert a la Cultura, siga un altaveu per a mostrar la música tan extraordinària que fan les diferents formacions que ens visiten en cada edició.

En aquesta ocasió, els músics convidats van ser els de l´Associació Musical El Verger que, sota la batuta de Daniel Olmos, van triar diverses peces de gran originalitat, complexitat i sonoritat, així com no van faltar els tradicionals pasdobles que van captivar als espectadors.

Una banda amb molta solera a la Marina Alta composta per 54 músics que van brillar en l’escenari del Auditori Teulada Moraira a través de les seues melodies i ritmes carregats de qualitat musical.

Com a amfitriona va actuar la Agrupació Musical Cultural de Teulada (AMCT), que en aquesta ocasió el seu nou director Pau Climent Montaner dirigia el seu primer concert oficial a Teulada Moraira.

Per a l’ocasió, Pau Climent va voler presentar un programa d’unió entre les comarques de l’interior en al·lusió a la terra d’on procedeix aquest jove músic com van ser les peces que van interpretar de música festera, i una part simfònica, relacionada amb el mar, els oceans i els éssers que habiten en ell per a descriure la nostra costa.

Per a això va triar l’obra “Blue Horizons” del compositor suís Franco Cesarini distribuïda en tres moviments, l’últim moviment dels quals fa referència a la majestuositat de l’ésser viu més gran que pobla el nostre planeta, la balena blava. Sons que van impregnar la sala auditori i on el compositor a través de la música pretén sensibilitzar a aquells que contaminen els fons marins, un patrimoni de tota la humanitat. Accions que des del Auditori Teulada Moraira també s’han dut a terme a través de diversos projectes per a sensibilitzar a la ciutadania i aportar el seu granet d’arena.

Dos estils diferents i una aposta per peces de música experimental realitzada per compositors del S.XXI, però amb un resultat magnífic gràcies a la compenetració, treball i ganes de superació per adherir-se a la música dels nous compositors de cadascun dels músics que compon la AMCT, que van aconseguir que el públic se submergira en aquesta història plena de força, qualitat, precisió i tècnica.

Pau Climent va voler dirigir les seues primeres paraules com a director de la AMCT, una nova marxa que va començar a principis d’enguany, per a lloar als excel·lents músics que componen aquesta formació, “ja que el viscut aquesta vesprada ha sigut pura màgia l’aconseguir que tot el grup sone com un amb una sonoritat única”.

Per a concloure aquesta fantàstica vesprada de Música de Banda, la AMCT va regalar als assistents la peça “Paconchita” del compositor alacantí Óscar Navarro, una peça carregada de ritme i energia destacant la percussió i la bateria. Un vaivé de diàlegs entre les diferents seccions de la banda, on la sala auditori va vibrar i així va ser reconegut pel públic amb grans ovacions.

Aquesta acció tancava una gran vesprada carregada de bons moments sobre l’escenari gràcies a la pedrera de professionals de totes dues agrupacions musicals molt consolidades en el nostre territori.

About The Author

Leave a reply

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Próximos Eventos

marzo

19ene(ene 19)18:0014jun(jun 14)20:00Alicante. Taller ¿Hablamos de libros?(enero 19) 18:00 - (junio 14) 20:00 Sede Ciudad de Alicante - Universidad de Alicante (2), San Fernando,40Secciones:LetrasTerritorio:L´Alacantí Etiquetas de EventosAlicante. Taller ¿Hablamos de libros?

30ene(ene 30)20:1529may(may 29)20:15Las películas fundamentales de la historia de Hollywood. Análisis y debate .(enero 30) 20:15 - (mayo 29) 20:15 Sede Ciudad de Alicante - Universidad de Alicante, Avenida Dr. Ramón y Cajal, 1 AlicanteSecciones:CineTerritorio:L´Alacantí Etiquetas de EventosLas películas fundamentales de la historia de Hollywood. Análisis y debate

08feb(feb 8)20:0020sep(sep 20)20:00Campanya de Teatre del Mediterrani(febrero 8) 20:00 - (septiembre 20) 20:00 Fundación MediterráneoSecciones:Escena,TeatroTerritorio:L´Alacantí Etiquetas de EventosCampanya de Teatre del Mediterrani

En Twitter

INFORMACIÓN Y CULTURA CON TODOS-AS PARA TODOS-AS.

La información cultural es un compromiso de los medios, profesionales y colaboradores que desarrollan una labor transformadora y de madurez social que permite elevar la capacidad de percepción de la ciudadanía. Nosotros no sentimos parte de esta historia que compartimos con otros diarios que además son amigos y, por tanto, respaldamos y os invitamos a leer y a compartir.

X