Quedar amb Vanesa Veza per a parlar d’ella i el seu treball artístic té una doble condició. El sector de la música que el maneja molt bé amb diversos projectes en marxa. I d’altra banda, el valor del compromís i la cooperació, que està implícit en ella, en el seu treball artístic, on creu que és essencial donar-se suport.

L’entrevista va tindre dos capítols. Aquest per a ser llegit en LOBLANC revista i un altre que va ser per a ser escoltat en LOBLANC Ràdio en l’emissora ARTEGALIA.

Pregunta: Per on navega artísticament Vanesa Veza? Quines són les arts que portes en la teua maleta per a aquest viatge a la creació?

Resposta: Des del meu més tendra infància ballava i va anar des d’on cree molt força artística. M’especialitze en les arts dramàtiques cinema teatre curts, etc… I un dia vaig començar-

P: Fa uns anys feies teatre. I ara et dediques a la veu. On et vas deixar la teua activitat actoral per a canviar a la música.

R: Interpretar ho porte intrínsec. M’és igual fer un monòleg o La Celestina. La meua vida està en els escenaris que és el que em fa sentir viva. Com una drogra.

P: Fa uns dies et vaig veure en directe en una Jam Femenina que es feia en L’Escàndol, un local de moda a Alacant. Quina opinió et mereix aquestes accions tan singulars de dignificació del treball que realitzen les dones del nostre entorn, en un sector, la música molt masculinizado encara?

R: No solament en l’àmbit cultural, també en l’esport. Tots-as som vàlids-as. La Jam és un escenari obert fins al punt de poder participar homes, encara que sí que és cert que l’organitzen dones. Estic en La Banda Intrusa amb versions tradicionals de les quals quasi passem al punky. També participe en una banda que es diu Vanesa i la seua Banda que participa en molts esdeveniments del sector motero. En l’actualitat tinc un projecte que es diu INFUSIONADOS i que realitze amb Gat De carrer, Israel.

P: En les arts, quines són les teues influències, que t’afecten o que et desperten en la interpretació?

R: Platero, Síncope o Marea. Però si em parisc de debò a pensar-ho, tinc clar que els referents canvien en funció del producte.

P: En aquest sector, el de la cultura, de què cal defensar-se?

R: Com en tots els llocs. Per exemple, quan vaig començar al cinema em va influir les persones amb les quals em vaig envoltar i això passa també en la música. En realitat, hi ha racons per a tots en el qual hem de donar-nos suport tots. No cal defensar-se cal donar suport.

P: Quina opinió et mereix la vida cultural de la ciutat d’Alacant?

R: Està tot molt complicat, encara que l’agenda professional m’està funcionant bé. En els teòrics promotors hi ha una infravaloració del treball artístic on fins i tot a vegades es planteja que no es paguen les actuacions i això em sorprén.