Vicente Muñoz Puelles guanya el Concurs de Narrativa Infantil Vila d’Ibi 2019

Vicente Muñoz Puelles guanya el Concurs de Narrativa Infantil Vila d’Ibi 2019

El dimecres 11 de desembre va tindre lloc la fallada del XXXVIII Concurs de Narrativa Infantil Vila d’Ibi, el premi de la qual (dotat amb 5.000€) va ser per a l’obra titulada La ciutat de les estàtues, de Vicente Muñoz Puelles.

Aquesta novel·la infantil ens trasllada a una ciutat on parlen les estàtues, on cada capítol encadenat ens parla d’alguna manera de la condició humana; un relat que crea i explora el territori de les històries de sempre amb ulls nous, els ulls nets de l’amistat i la mirada-homenatge als qui van alimentar la imaginació dels xiquets que som i vam ser, des d’Andersen fins a la “gata sense nom”, des de Gulliver al dinosaure trist i a tots els éssers reals i imaginaris que ocupen les estàtues.

L’autor guardonat, Vicente Muñoz Puelles, va nàixer en 1948 a València. Des de molt jove es va dedicar a la literatura. La seua abundant producció abasta diferents gèneres (novel·les, relats, assajos…). Ha rebut, entre altres, el Premi Azorín (1993) amb L’emperadriu Eugenia en Zululandia, i el Premi Alfons el Magnánim de narrativa (2002), amb Les desventures d’un escriptor en províncies. De les seues incursions en la literatura infantil i juvenil, podem destacar el Premi Nacional (1999) amb Óscar i el lleó de Correus, el Premi Anaya de Literatura Infantil i Juvenil que va obtindre dues vegades, amb L’arca i jo (2004) i La veu de l’arbre (2014), el Premi Llibreters d’Astúries amb La perrona (2005), o el Premi Alandar amb La foto de Portobello (2004). Ha publicat biografies de Colón, Goya, Ramón y Cajal, Darwin, Dickens, Marie Curie, Einstein i Shakespeare. Estudiós del Quixot i traductor, ha realitzat edicions crítiques i ha sigut traduït a nombrosos idiomes. Va formar part del Consell Valencià de Cultura des de 1999 fins a 2018, i va ser distingit amb el Premi de les Lletres de Generalitat Valenciana en 2018, en reconeixement a la seua trajectòria.

La ciutat de les estàtues serà publicat el mes d’abril, i es presentarà a la biblioteca municipal d’Ibi coincidint amb la celebració del Dia del Llibre.

A aquesta edició del concurs s’han presentat un total de 87 obres. El jurat va estar format per José Luis Vicente Ferris (escriptor i professor de la Universitat Miguel Hernández), Ramón Llorens (professor de la Universitat d’Alacant), Isabel Pérez Molina (bibliotecària municipal de l’Ajuntament d’Ibi) i Pablo Cruz (editor de Anaya Infantil i Juvenil), i presidit per Rafael Serralta Vilaplana, alcalde d’Ibi.

A més del premi nacional, en la categoria local (a la qual poden optar els residents a Ibi) va resultar guanyador el manuscrit El secret a veus de Dalt el Peluso, del qual és autora Elvira Domenech. Un text protagonitzat per un divertit personatge a qui li canvia el color del pèl cada vegada que escolta una paraula nova. Una bonica història d’amistat en la qual tots els companys de classe se solidaritzen amb Suso i el seu original problema.

Jurat Concurs de Narrativa Infantil Vila d’Ibi

Jurat Concurs de Narrativa Infantil Vila d’Ibi

About The Author

Leave a reply

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Próximos Eventos

marzo

19ene(ene 19)18:0014jun(jun 14)20:00Alicante. Taller ¿Hablamos de libros?(enero 19) 18:00 - (junio 14) 20:00 Sede Ciudad de Alicante - Universidad de Alicante (2), San Fernando,40Secciones:LetrasTerritorio:L´Alacantí Etiquetas de EventosAlicante. Taller ¿Hablamos de libros?

30ene(ene 30)20:1529may(may 29)20:15Las películas fundamentales de la historia de Hollywood. Análisis y debate .(enero 30) 20:15 - (mayo 29) 20:15 Sede Ciudad de Alicante - Universidad de Alicante, Avenida Dr. Ramón y Cajal, 1 AlicanteSecciones:CineTerritorio:L´Alacantí Etiquetas de EventosLas películas fundamentales de la historia de Hollywood. Análisis y debate

08feb(feb 8)20:0020sep(sep 20)20:00Campanya de Teatre del Mediterrani(febrero 8) 20:00 - (septiembre 20) 20:00 Fundación MediterráneoSecciones:Escena,TeatroTerritorio:L´Alacantí Etiquetas de EventosCampanya de Teatre del Mediterrani

En Twitter

INFORMACIÓN Y CULTURA CON TODOS-AS PARA TODOS-AS.

La información cultural es un compromiso de los medios, profesionales y colaboradores que desarrollan una labor transformadora y de madurez social que permite elevar la capacidad de percepción de la ciudadanía. Nosotros no sentimos parte de esta historia que compartimos con otros diarios que además son amigos y, por tanto, respaldamos y os invitamos a leer y a compartir.

X