La setmana de l’alta costura és un dels moments més esperats en el món de la moda, on les grans cases fan ostentació del poder tenen per al delit de premsa, públic en general i sobretot dels seus més preuades clientes.
Julien Forunié per a commemorar el seu desé aniversari com a creador d’alta costura presenta “Premier sortilège”, una col·lecció amb referències cinematogràfiques dels anys 50. En paraules del dissenyador: “Les dones des de les albors del temps porten sobre els muscles un encanteri. Com volien ser remeieres, controlar el seu embaràs i pensar de manera diferent van ser estigmatitzades com a bruixes. El meu treball és acompanyar en les seues destinacions a aquelles dones que decideixen canviar les seues vides i donar-los una mica de màgia”.
El propi dissenyador explica: “Jo no faig que la moda siga tendència, jo estic al servei de les meues clientes per a ajudar-les a definir-se a través del meu ADN”. I a més cita a Chanel: “Quan la roba és massa pròspera no se la veu, quan la roba és perfecta es veu a la dona”. Això es tradueix en un treball detallat de la silueta sense importar la morfologia de la dona en una sèrie de faldes amb cintura alta, caiguda i vol. Una col·lecció plena de romanticisme amb transparències, vestits de tul nude amb cua de sirena, capes multicolor sobre faldes amb vol i l’ús de teles amb textura iridescent. Les siluetes depurades violeta i porpra fosc de seda atorguen a aquesta col·lecció aires vampíricos com la gavardina amb folre de latex i vestit a joc blau nit. Els detalls dels conjunts són bosses amb ansa de cadena, guants i plomes sobre els muscles. Les figures delicades contrasten amb la força de l’elegància en una col·lecció que mira als orígens en un equilibri de sensualitat audaç i elegància.
Giorgio Armani va celebrar els seus 85 anys i porta a la seua esquena d’altres com a fundador de la seua signatura homònima en 1975. Continua sent el propietari de la signatura, la qual no forma part de cap grup empresarial del luxe. En aquesta ocasió ha presentat un total de 82 looks en negre i tons pastel sota la premissa immutable de: “M’agrada que el meu estil done confiança a la dona, però que no determine la seua personalitat”.
Minimalisme, elegància, feminitat i sofisticació són la inspiració de peces còmodes de línies rectes i estètica sòbria confeccionada amb materials selectes. L’aparença andrògina estreba a no ressaltar especialment les formes sinó estilitzar la figura fent èmfasi en la verticalitat dels conjunts. El colorit harmoniós en negre inclou aplicacions de pedreria i fils metal·litzats. Les jaquetes esculturals combinades amb pantalons fluids de tall recte i els vestits de setí de seda rosa brodat amb perles i cristalls amb tul i lamé són de sublim aparença. Els vestits i conjunts de dues peces es presenten bé en negre amb detalls en blanc amb estampat de ratlles o lunars o combinats amb jaquetes en rosa pastís. Inclou una sèrie de tops o cossos semitransparentes amb una ocupació magistral de les transparències sense caure en l’absurd. La lluentor de la seda es combina amb el to mat del tul donant lloc a abrics llargs, vestits i vestits amb volants de color turquesa. Els vestits de nit són d’inspiració nupcial, amb tall recte en blanc, rosa pàl·lid i escote paraula d’honor. L’ús del microestampado amb tocs iridescents o colors pastel coberts de tul negre creant una superposició de colors i textures són meravelles del disseny que només un geni de la moda pot aconseguir.
Maria Grazia va explicar que veu l’alta costura com una segona llar per a les seues clientes, perquè es tracta d’una experiència individual en la qual la Maison Dior pot fer els vestits en qualsevol color i teixit. “El client ha de ser més conscient del que vol per a si mateix. En el passat, el director creatiu va definir la casa i van arribar els clients. Ara l’alta costura és una experiència en la qual les clientes vénen a construir una experiència única. Poden decidir la forma i també el material”.
Per això ha presentat una col·lecció de negre rigorós en diferents textures i sabata plana. Les asimetries, transparències i superposicions dibuixen els escots en una col·lecció on destaquen sobre el negre alguns conjunts en tons setinats gris, marró, roig i beix. A més d’una nova formula de corsetería flexible que permet marcar la silueta sense incomoditat, de manera que la silueta femenina es construeix de manera suau i fluida utilitzant teles suaus, fins i tot transparents i amb moviment sense restringir el cos en faldes llargues i tales amb molt de volum, abrics i vestits de tall recte. Els conjunts de dues peces amb pantalons creen siluetes depurades amb detalls de plomes negres i redecillas cobrint el rostre. María reinterpreta encertadament la cosmovisió del mestre amb un enfocament de l’elegància irresoluble i pròpia de l’alta costura i la comoditat impertante en l’actualitat.
Virginie Viard ha introduït estratègicament en Chanel tocs andrògins, més acolorit, més vestits amb vol i en definitiva més romanticisimo. Obri la col·lecció amb abrics llargs amb botons grans i folre blanc amb sabata masculina de cuir negre. El vestit sastre apareix en colors com el magenta i les mànegues de les jaquetes són d’estil bomber.
Un nou minimalisme fins i tot en l’alta costura Chanel es fa patent en l’absència d’accessoris, volants, encaix i pedreria i una tendència rectilínia dels dissenys com els vestits amb pantalons de tall recte en blau fosc, borgoña o en estampat Príncep de Gal·les. La desfilada inspirada en una gran biblioteca representa a la jove Cocó àvida de coneixement en la qual s’introdueixen ulleres de vista. El pijama ix al carrer combinat amb sabates bicolor com una peça per a portar tant de dia com de nit. L’homenatge a Karl té el seu lloc amb siluetes en negre amb corbatí i detalls camisers en colls i mànegues.
Els vestits llargs de nit són vaporosos en color lavanda, rosa i porpra amb escot nuats al coll i esquena nua. Els detalls de botons, llaços i cinturons són el toc romàntic en una col·lecció que ens transporta silenciosament a un nou concepte de sobrietat Chanel.
Catifes roges a part, influencers i fins i tot muses, a excepció de la radiant Celine Dion, aquesta alta costura d’hivern ha tingut com a protagonista el treball de disseny i confecció en els tallers que es posa al servei de les clientes que en definitiva són les que realment importen perquè les altres visten de prestat.
Comentarios