L’aclamat espectacle coreogràfic ‘La mort i la donzella’ de la il·licitana Asun Noales torna al Gran Teatre. L’edil de Cultura, Marga Antón, acompanyada pel director del curt documental ‘Intramur’ sobre el seu procés de creació en el CCCE L’Escorxador Pepe Andreu i de la ballarina Rosanna Freda, ha informat que ‘La mort i la donzella’ retornarà al teatre il·licità divendres que ve 11 de març a les 20.00 hores. Així mateix, la peça audiovisual d’Andreu i Rafa Molés també retornarà a la sala B del cinema Odèon, projectant-se gratuïtament el dijous 10 a les 19.00 i després de la qual hi haurà un col·loqui amb el mateix Andreu i altres participants del projecte.
Tal com ha recordat Antón, ‘La mort i la donzella’ és una producció del IVC forjada en L’Escorxador —on té la seua residència la companyia OtraDanza, dirigida per Asun Noales— i que, des de la seua estrena nacional a l’octubre de 2020 a Elx, ha rebut tres Premis Max —a Millor Coreografia, Espectacle de Dansa i Disseny d’Il·luminació— i sis del Institut Valencià de Cultura. Aquests i altres reconeixements de crítica i públic han portat a ‘La mort i la donzella’ a emprendre una gira amb prop de mig centenar d’actuacions que es prolongarà fins a gener de 2023 i amb previsions de continuació després d’aqueixa data.
L’obra de Noales, basada en una peça de Franz Schubert, presenta el món dels vius i el dels morts, dividint l’escenari en dues meitats amb un arquetípic mur permeable. I que va ser encarregada a Noales pel IVC previ al confinament, unes circumstàncies que, una vegada acabada la quarantena, van portar a la il·licitana a comptar amb Andreu per a gravar els assajos i la pròpia obra, perquè donada la pandèmia es desconeixia si podria ser estrenada en un teatre i hauria de ser visionada en cinemes o des de casa, tal com ha relatat el director de ‘Intramur’. Amb el curt, “no sols documentem el procés de creació, sinó que entenem i acostem al públic la dansa”, ha precisat.
Quant a Freda, ha explicat que ‘La mort i la donzella’ és un “viatge molt bonic que ens va sorprendre a tots, en un moment molt precari per a la dansa i que va vindre a salvar-nos després de passar tres mesos tancats”. Encara que l’elenc es va sentir satisfet després d’un confinament de setmanes i per participar en “una obra tan interessant”, la ballarina ha reconegut que va ser “un repte a nivell artístic i físic, lent i respectuós per al cos”.
La titular de Cultura, finalment, ha animat a la ciutadania a aprofitar l’oportunitat de redescobrir aquesta setmana el procés de gestació i el resultat final de ‘La mort i la donzella’ en l’Odèon i en el Gran Teatre, respectivament; una representació que “ve de la mà de la nostra artista més coneguda en el camp de la dansa contemporània”.
Comentarios