El ADDA estrenarà la setmana vinent l’òpera Carmen, un treball pioner expressament creat i dissenyat per a l’Auditori de la Diputació d’Alacant que s’ha convertit en la major producció pròpia de la seua història. Un dels directors d’escena més reconeguts del panorama internacional, Emilio Sagi, es troba al capdavant d’aquest projecte al costat de ADDA·Simfònica i el seu director Josep Vicent.
La vicepresidenta i diputada, Julia Parra, ha destacat “com en tots els grans auditoris, volem que en el ADDA també es puga gaudir de l’òpera i, en aquesta ocasió, s’ha triat una gran obra, Carmen, de George Bizet, amb la qual a més volem celebrar d’una manera especial el desé aniversari de la seua creació”.
La titular de Cultura ha assenyalat que “aquesta representació marca un abans i un després per la seua importància des del punt de vista cultural i perquè inicia una nova línia de treball de gran complexitat i projecció”. Julia Parra s’ha compromés a impulsar la incorporació del gènere operístic a la programació de l’auditori, donant-li continuïtat en pròxims exercicis, i ha anunciat que es contempla la possibilitat de representar aquesta gran producció en altres llocs.
Per part seua, el director artístic del ADDA, Josep Vicent, ha confirmat que l’obra que s’estrena la setmana vinent és “de les primeres grans produccions del món pensades per a un auditori, un espai que a priori no té tot el necessari”. Aquesta adaptació pionera confirma, al seu judici, que “estem fent una cosa innovadora, minimalista i alhora maximalista posant en col·laboració totes les disciplines”.
També Sagi ha qualificat com un repte l’adaptació de la representació a un nou entorn i ha assenyalat l’interés despertat en el món operístic, amb grans expectatives posades en l’estrena d’una obra que ha qualificat d’única que podria reproduir-se en altres escenaris. “És interessant fer una òpera en un auditori. Mai s’havia fet i això em va fer repensar-m’ho i ens llancem a un treball meravellós”.
El director escènic ha elogiat el treball que està realitzant tot el repartiment, especialment el paper de cors alacantins que participen en la representació i del ADDA·Simfònica, una formació sobre la qual ha assegurat que “està entre les grans del país, sinó és la millor”.
Els personatges principals de l’obra mestra de Bizet, inspirada en la cultura espanyola del segle XIX, han sigut acuradament assignats d’acord amb la direcció musical i escènica. Es tracta d’una confluència de veus de reconegut prestigi a nivell nacional, encapçalada per la crevillentina Sandra Ferrández, en el paper de Carmen, i pel madrileny Joel Prieto (Don José), els qui han participat aquest matí en la presentació de l’òpera. A més, els acompanyaran en l’escenari Beatriz Díaz (Micaela), Simón Orfila (Escamillo), Lucca Espinosa (Frasquita), Marifé Nogueres (Mercedes), Felipe Bou (Zúñiga), Enric Martínez-Castignani (Morals), Alfonso Mújica (Doncaire), Gerardo López (Apedaçat) i Francisco Guerrero (Ballarí).
ADDA·Simfònica és un altre dels pilars d’aquest projecte, que va arrancar fa un any amb una minuciosa selecció dels més de 150 artistes espanyols i alacantins que componen l’elenc. La coral de veus està integrada per formacions de tota la província: l’Orfeó Crevillentí, el Cor del Teatre Principal d’Alacant i la Companyia Lírica Alacantina, així com xiquets de la Escola de la Federació Coral de Crevillent.
La diputada ha animat als alacantins a gaudir d’aquesta “gran faena, a l’altura de les millors representacions. És una gran ocasió per a veure una de les grans òperes de tots els temps ací, a l’auditori de la Diputació provincial”. Les passades tindran lloc a les 20.00 hores el dimecres 17, el divendres 19 i el diumenge 21 de novembre, i ja s’han completat les vendes per a les tres sessions amb l’adquisició de pràcticament el 90 per cent de l’aforament de la sala simfònica de l’auditori, la capacitat del qual és de 1.200 persones.
Comentarios