El cantautor José Miguel Arranz i el duo Old Folks (Jesús Parra i Gonzalo Peñaloso) oferiran aquest pròxim dimecres dia 30 d’octubre, 109 aniversari del naixement de Miguel Hernández, a l’Auditori de la Llotja, a Orihuela, a partir de les 20 hores, el recital “Miguel Hernández, Sublim”, en el qual Arranz interpretarà peces del seu disc dedicat a l’universal poeta oriolà.
Arranz és llicenciat en Filosofia per la Universitat Angélicum de Roma i Filosofia i Lletres per la Complutense de Madrid. Viu actualment a Brussel·les. Estudia la Carrera de Música i Canto clàssic amb Royal Schools of Music de Londres.
Va ser cantautor a Londres entre 1975 i 1979 i membre del grup Epu Amarant de música llatí-americana, coneix a Joan Jara, dona de Victor Jara, i les seues filles amb les quals participa en nombrosos recitals.
De retorn a Espanya a la fi de la dècada dels anys 70, combina la seua activitat de cantautor en la ‘Moguda madrilenya’ en l’època de l’Alcalde Tendre Galván amb la de cantant tenor en la Coral Àgora de Segòvia amb la qual grava dues cedés de música polifònica renaixentista i fa gires per França i Portugal.
De nou en l’exterior i ja a Bèlgica en 2004 entra a formar part de la Brussels Choral Society, un cor polifònic i plurinacional de més de 120 veus i cantants de més de 20 països amb el qual canta les grans obres del repertori coral entre elles ‘L’Himne a l’Alegria’ de la Novena de Beethoven, ‘Requiem’ de Mozart, ‘Messias’ de Händel o el ‘Requiem’ de Verdi apareixent en moltes de les sales de concert de prestigi d’Alemanya, (Bohn i Koln), Bèlgica, (Bozar), Anvers (Regne Elisabeth) per citar algunes i amb altres cors: Excelentia de Madrid i Cor de la Comunitat Valenciana a Espanya a l’Auditori Nacional i el Teatre Real de Madrid, alhora que ofereix com a solista recitals de música clàssica i espanyola.
Amb la companyia ‘Opéra en plein air’ de ‘L’opéra-*pour-tous’ ha format part dels cors i interpretat multitud d’òperes: ‘La traviata’, ‘Madame Butterfly’, ‘Aida’ ‘La Flauta Màgica’, ‘El Barber de Sevilla’, ‘Carmen’, ‘Els Contes d’Hoffmann’ o ‘La Bohème’ entre altres.
Ha cantat i representat els musicals ‘L’Homme de la Manxa’ en la versió de Jacques Brel i ‘West Side Story’ del compositor i director d’orquestra Leonard Berstein en 2006 i 2007.
Com a cantautor en els anys 2009, 2011 i 2013 presa parteix en el Festival Internacional ‘CANTA’ dels Pobles Llatí-americans a Brussel·les i ofereix freqüents recitals, molts de caràcter solidari a Bèlgica i Alemanya.
És membre fundador de les Tertúlies Literàries ’El Café d’Orient’ (hui ‘Tertúlia Gerardo Diego’) i Tertúlia Miguel Hernández dels últims dimarts poètics a Brussel·les.
Col·laborador ocasional de periòdics com “La Regió”, “L’Avançat de Segòvia” o “El Nord de Castella”, i de diverses revistes literàries.
Va ser col·laborador amb la Fundació Cultural Miguel Hernández, la Delegació de la Comunitat Valenciana i l’Institut Cervantes per als actes del Centenari del poeta d’Orihuela a Bèlgica. És col·laborador habitual en el Programa Intercultural de la Universitat de Lovaina i Universitats Llatinoamericanes, de la Unesco.
És autor dels llibres de poesia “Estación de las Nieblas” y “Antesala de Crepúsculos”, así como de libros “Continuidad Poética” y “De Sombra y sueño”, conjuntament amb altres poetes, i ha col·laborat en nombroses antologies. Té igualment altres poemaris en preparació.
Com a cantautor ha publicat els àlbums “Caminos de un Sueño” en 2015 y “Miguel Hernández, Sublime’, aparegut el 28 de març de 2017 en homenatge al poeta en el 75 aniversari de la seua mort.
L’acte s’emmarca dins de les jornades “Vent del Poble” en homenatge a Miguel Hernández, organitzades per l’Ateneu Sociocultural Vent del Poble amb la col·laboració de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica, la Fundació Cultural Miguel Hernández, la Regidoria de Cultura de l’Ajuntament d’Orihuela, la Coordinadora d’Associacions de la Memòria Històrica de la Província d’Alacant (COAMHI), la Fundació Obrera per a la Investigació i la Cultura (FOIC) i el Partit Comunista dels Poble d’Espanya (PCPE).
Comentarios