L’Institut Alacantí de Cultura Juan Gil-Albert ha presentat les obres seleccionades en el concurs ‘Art a la Casa Bardin’ que passaran a formar part de la pròxima programació d’exposicions temporals en aquest espai. Les propostes inclouen treballs de fotografia, escultura, ceràmica i pintura i segueixen el format habitual d’artista-comissari, amb trobades i visites guiades.
L’Equip DimasIA, integrat pels artistes Diana Lozano i Álvaro Jaen amb Pablo Bellot com a comissari, presentarà una selecció de la seua obra pictòrica titulada ‘El paisatge com esdevindre’. El tàndem format per Carlos Martínez i María Ramis donarà a conéixer el seu projecte ‘Registres de l’hàbitat’, una mostra escultòrica en la qual totes les peces té una connexió amb el ceràmic. La majoria de les obres de Martínez són adaptables a l’espai, predominant obres en paret i altres de tipus instalativo.
Sota el títol ‘Estètiques del precari’, la tercera proposta comissariada per Juan Francisco Navarro és un projecte d’investigació de caràcter interdisciplinari. Els autors són els integrants de l’Equip IAM.Lab, coordinat per Teresa Marín i format per José Maldonado, Rocío Villalonga, Elisa Lozano, Patricia Escario, Bernabé Gómez i Miguel Lorente.
Un any més, aquesta iniciativa canalitzarà, projectes expositius d’artistes i crítics d’art per a activar, potenciar i donar una substantiva visibilitat als artistes locals. En el seu apartat econòmic, els treballs seleccionats contemplen una retribució de 1.800 euros per la col·laboració de l’artista i de 1.000 per al comissari, així com la publicació del catàleg de la mostra, d’acord amb la línia editorial de la sèrie ‘Art a la Casa Bardín’.
En la convocatòria s’han rebut 24 projectes d’un total de 31 artistes i comissaris, les produccions dels quals han sigut avaluades per un jurat professional format per Susana Guerrero, doctora en Belles arts per la Universitat Miguel Hernández; Estefanía Soler, historiadora d’art i conservadora de patrimoni; Mónica Sotos, llicenciada en Belles arts per la UCM, artista, comissària i gestora; i Pilar Tébar, directora cultural del IAC i historiadora de l’art, gestora cultural, conservadora, investigadora i crítica d’art. Les valoracions han donat com a resultat una selecció de tres projectes en els quals participen sis dones i set homes en el format artista-comissari.
Comentarios