El Institut Valencià de Cultura ha posat en marxa el canal #quedateencasa per a oferir setmanalment continguts culturals de totes les seues àrees: teatre, música, cinema. La Filmoteca inclou pel·lícules restaurades i curtmetratges de producció valenciana.

PEL·LÍCULES RECUPERADES

LA OBRA DEL FASCISMO. Espanya, 1936. 10′

El patrimoni cinematogràfic és contenidor de memòria històrica. Per a no oblidar, proposem aquesta setmana L’obra del feixisme, escruixidor reportatge produït pel Socors Roig Internacional en 1936. El SRI apareix a Espanya com a organització assistencial en 1934, i durant la Guerra Civil juga un paper fonamental en la centralització i distribució de l’ajuda sanitària internacional. La pel·lícula en suport nitrat, de gran fragilitat i inestabilitat, va ser recuperada en 1991 gràcies al generós depòsit d’un particular, i restaurada deu anys després.

Més info: http://www.restauracionesfilmoteca.com/cine-espanol/no-ficcion/la-obra-del-fascismo/

#LAFIESTADELCORTOENCASA

Nova sessió: BARS QUINS LLOCS. Ficció. 46’. TP

Els estem tirant molt de menys, però de moment hem de conformar-nos amb veure històries que succeeixen totalment o parcialment en restaurants, bars o cafeteries. En aquesta sessió els i les protagonistes filosofen, juguen, discuteixen, i hi ha qui fins aprén idiomes mentre lliga en un bar.

HIDRÓLISIS. Sergi Miralles. 2012. 9′

Un innocent joc portarà a Fran i a Laura a descobrir que la seua relació no és tan perfecta com creien. Hidròlisi és una història sobre la química en les parelles, i alguna cosa més…

CRUCES. David Martínez i Pablo Esparza. 2006. 15′

Una nit de tardor. Un bar a la meitat del camí. Des de l’interior de la barra observar una partida de cartes i, després dels cristalls, al lluny, les llums fugaces de l’autovia, com sempre.

PIVA. Jaume Quiles. 2015. 10′

пиво /ˈpi.vo/. L’única paraula que es creuen una cambrera i un repartidor és “piva”.

APOLO81. Óscar Bernàcer. 12′. 2015

Apol·lo o Caputxeta. Fletxa o cuirassa. Aposta el teu amor. Entra dins del joc.

TREINTA SEGUNDOS. Alejandro Portaz. 2014. 30’’

Trenta segons en un bar.