L’Institut Alacantí de Cultura Juan Gil-Albert ha presentat les obres seleccionades en el concurs ‘Art a la Casa Bardin’ que passaran a formar part de la programació d’exposicions temporals en aquest espai durant 2022. Les propostes inclouen treballs de fotografia, escultura, instal·lació i pintura i segueixen el format habitual d’artista-comissari, amb trobades i visites guiades.
La vicepresidenta i diputada de Cultura, Julia Parra, ha valorat “el treball de tots els artistes que han participat en aquest certamen que arriba a la seua cinquena edició amb el propòsit de donar a conéixer i acostar al públic noves creacions”.
En la convocatòria s’han rebut candidatures de 22 artistes, les produccions dels quals han sigut avaluades per un jurat professional format per Susana Guerrero, doctora en Belles arts per la Universitat Miguel Hernández; Rosa Mª Castells, conservadora de les Col·leccions del Museu d’Art Contemporani d’Alacant; Daniel Pablo Tejero Olivares, artista plàstic, catedràtic d’Escultura i director del Centre d’Investigació Cia. de la UMH; Lucía Romero, llicenciada en Història de l’Art, doctoranda per la UNED; i Pilar Tébar, actual directora cultural del IAC i historiadora de l’art, gestora cultural, conservadora, investigadora i crítica d’art.
Les valoracions han donat com a resultat una selecció de cinc projectes en els quals participen sis dones i quatre homes en el format artista-comissari: Ana Pastor-Jhohanna Caplliure, Jesús Tarruella-*Felisa Martínez Andrés, Miguel Bañuls-Gertrud Gómez, Vicente José Sáez-Mónica Lozano, Filiberto Siscar-Silvia Mercé.
Un any més, aquesta iniciativa canalitzarà, a partir del pròxim mes d’abril. la presentació de projectes expositius d’artistes i crítics d’art dins de la programació d’exposicions del IAC en 2022. En el seu apartat econòmic, els treballs seleccionats contemplen una retribució de 1.800 euros per la col·laboració de l’artista i de 1.000 per al comissari, així com la publicació del catàleg de la mostra, d’acord amb la línia editorial de la sèrie ‘Art a la Casa Bardín’.
Comentarios