El Museu de la Universitat d’Alacant (MUA) va inaugurar el divendres, 14 de setembre, a la Sala Sempere, l’exposició «Residual», el treball de quatre artistes i un col·lectiu seleccionats en la quarta edició de Residències PLUS MUA, en el qual han desenvolupat cinc projectes d’art contemporani.
Varetes de ferro, antenes, suports metàl·lics, pintura i altres materials configuren aquesta original exposició, protagonitzada per Leonardo Ahr, Diana Lozano Gómez i Álvaro Jaén López (col·lectiu DI + LA GROUP), Rafael Fuster, David Scognamiglio i Miguel Selleres, que presenten les seues obres fins al 21 d’octubre.
Artistes i projectes
L’artista alemany Leonardo Ahr presenta el seu projecte L’arquitectura del rastre, en el qual, partint de l’espai urbà com a matèria primera de la creació, mostra llocs abandonats per l’activitat humana, en què recupera els moviments registrats mitjançant la materialització del desplaçament i del rastre, utilitzant vareta de ferro i runa que s’articula en una instal·lació escultòrica per a dotar l’espai de les mateixes característiques dinàmiques.
Blanc. Lectures d’un espai és una obra desenvolupada per Diana Lozano Gómez i Álvaro Jaén López (col·lectiu DI + LA GROUP), que tracta la relació dels conceptes creació i context des d’un procés experimental lligat als espais del museu. D’aquesta manera, la finalitat d’aquest projecte és registrar l’activitat principal que s’hi desenvolupa a partir de les visites i recorreguts que pot realitzar l’espectador pel museu.
En l’obra de Rafael Fuster Parany i cartó es mostra com, a partir de deixalles metàl·liques trobades s’originen les obres d’aquest projecte, que tenen la intenció de dialogar amb l’arquitectura del museu, caracteritzada per una geometria rotunda i pura, tal com la defineix el seu arquitecte Alfredo Payá.
Resistent fragilitat és la composició artística que presenta David Scognamiglio, una obra escultòrica i una intervenció artística, que mostra la reflexió de l’artista sobre la condició humana contemporània, en la qual trasllueix una certa ambigüitat, i en la qual intenta posar en paral·lel les estructures mínimes presents a la ciutat –antenes, suports metàl·lics i altres aparells, que de manera quasi invisible permeten el funcionament de la nostra societat– amb les estructures psíquiques que ens permeten funcionar com a éssers humans.
I finalment, l’artista alacantí Miguel Selleres presenta Mise was here, un projecte de pintura mural, amb un significat intrínsecament lligat a l’exploració del procés creatiu. Mitjançant l’ús de la pinzellada, els colors vius i elements trobats per l’espai, la pintura i el seu entorn són coprotagonistes en un diàleg compositiu que busca harmonitzar l’obra amb el seu context particular.
Comentarios