Els professors solistes de l’orquestra de la Diputació d’Alacant ADDA·Simfònica iniciaran el dilluns un cicle de màster class que impartiran des de les seues cases a través del canal YouTube. Les classes aniran destinades a músics amb un nivell mitjà i alt.
La vicepresidenta i diputada de Cultura, Julia Parra, ha explicat que la iniciativa “és una nova proposta que pretén formar a joves ajudant-los a millorar la seua capacitat d’estudi de la mà de professionals de ADDA·*Simfònica, als qui cal agrair la seua implicació en aquest projecte didàctic ideat i comandat pel director de l’orquestra, Josep Vicent”.
La primera classe començarà aquest pròxim dilluns, dia 6 d’abril a les 12 hores, amb l’obra ‘La consagració de la primavera’, d’Igor Stravinski, accessible des de l’adreça www.youtube.com/addasimfonica. Les següents sessions formatives s’anunciaran amb antelació en les xarxes socials de ADDA i ADDA·*Simfònica per a convidar a la participació.
Els professors de cada secció orquestral mostraran les claus de l’obra triada i oferiran ensenyaments d’utilitat per a aquelles persones que vulguen integrar-se en una orquestra i realitzar d’audicions per a accedir al món professional. Els alumnes podran deixar les seues consultes i comentaris a través de Facebook i seran respostos pels formadors.
Amb el programa de màster class s’amplia la campanya cultural online habilitada totes les setmanes, des del 15 de març, en els canals habituals de ADDA i ADDA·Simfònica en Facebook, Instagram, Twitter i YouTube, amb vídeos d’estrena i concerts d’accés lliure i gratuït.
Aquestes propostes s’emmarquen dins del programa virtual de la Diputació d’Alacant desenvolupat després del tancament de les instal·lacions en aplicació de les directrius establides amb caràcter preventiu pel coronavirus i la declaració de l’Estat d’Alarma. L’àrea de Cultura de la Diputació d’Alacant ha ajornat el calendari d’activitats i serveis presencials de ADDA, MARQ, MUBAG, Institut Alacantí de Cultura Juan Gil-Albert i les sales d’exposicions del Palau Provincial.
Comentarios