Aquest dissabte, 25 de setembre, arriba el compositor Juan José Robles al Teatre Wagner de Aspe a les 19.00 h.
Juan José Robles és músic i compositor de música folk amb arrels en la música tradicional.
Mandolina, llaüt, bandurria, fulls volants, guitarro són part de les seues referències en el seu anterior disc “Tiempo de espera”, un projecte personal amb temes de composició pròpia i altres tradicionals que va ser presentat en la gala inaugural del EXIB 2016 (Expo Iberoamericana de música), en Évora (Portugal), compartint escenari amb els portuguesos Luís Peixoto, João Afonso i Celina Dóna Piedade, entre altres. Ha recorregut diferents festivals i va ser seleccionat entre els 25 millors discos de l’any 2016 per la revista DIARIOFOLK.
Des de llavors naix la seua marxa en solitari, i on decideix donar-los protagonisme als instruments que sempre li acompanyen, i que en aquest segon treball tornarà a posar en valor, amb nous temes que ens tornaran a fer gaudir de belles melodies amb tocs tradicionals.
Els dos treballs han anat de mà del productor Constantino López en els estudis Primavera en l’Atles d’Alhama de Murcia.
“In-quietud” és la confluència de dos estats que han conviscut en Juan José Robles en aquests dos últims anys, com les dues cares de Jano. La inquietud, produïda per la diversitat d’experiències de les quals ha sigut subjecte i objecte, actor i espectador; i la quietud, fruit i necessitat d’aqueixos moments.
Aqueixa “In-quietud” reflectida en aquesta remesa de melodies no pot entendre’s més que com una cara mirant, alhora, per a cadascun dels costats. En aqueixa confrontació i complementarietat, en la vivència entre els sorolls i els silencis, s’obrin noves portes amb nous sons. Entendre’ls és comprendre que es pot anar cap avant mirant cap a qualsevol dels costats.
Una vegada més, s’expressa a través dels seus instruments (mandolina, llaüt, full volant, bouzouki, guitarres i guitarros), on extrau aqueixes melodies tan personals, que serveixen d’altaveu de les seues emocions a través dels quals es connecta amb un públic sensible a aquestes sensacions.
Once són els temes que hi ha en aquest treball, dels quals, nou són composicions pròpies, i els altres dos, recreacions de melodies tradicionals del sud-est peninsular, com són la Malaguenya d’Aledo i un cant de Auroros de l’Horta de Múrcia.
Comentarios