La Biblioteca Central de Benidorm acull una exposició sobre Pedro Zaragoza amb imatges, textos i obres que formen part de l’arxiu de la biblioteca. Una mostra que porta per títol ‘Pedro Zaragoza Orts: l’alcalde del canvi (1950-1967).
L’exposició es divideix en vuit apartats que tracten de recollir íntegrament els aspectes més destacats de la vida de l’ex alcalde tant en l’àmbit personal com en el municipal, així com els seus principals assoliments i iniciatives.
El primer dels apartats recull anotacions biogràfiques del polític benidormense, la seva trajectòria a l’Ajuntament, la posterior com a governador civil de Guadalajara o la seva vida després de la seva retirada de la política. Un altre panell mostra imatges i textos relatius al problema de l’aigua a Benidorm, el moment en què es va adquirir un pou deu a Polop per a proveir a la ciutat o el projecte de canalització.
L’exposició també aborda a ‘La ciutat vertical’ el desenvolupament del Pla General de 1956 i els canvis fins a 1963 amb el desenvolupament de les grans avingudes, els jardins i els gratacels. La ‘promoció publicitària’ és un altre dels aspectes destacats en el qual es reflecteix el desig de Pedro Zaragoza d’exportar la imatge de Benidorm com a ciutat cosmopolita i les iniciatives per a destacar en els mitjans de comunicació.
El ‘Festival de la Cançó’ i ‘El Bikini’ són també dos capítols destacats en la mostra amb imatges d’aquells primers anys en què es difonia la imatge de Benidorm com a ciutat moderna i al mateix temps es col·locava una gran creu a Serra Gelada.
No podia faltar la labor de ‘Gestió municipal’ de Saragossa, amb imatges del Mercat Municipal o l’asfaltat dels carrers i la neteja de les platges com a fites destacades i tampoc ha quedat fora de l’exposició dues de les grans iniciatives promocionals com van ser la ‘Operació Lapònia i l’Operació B-B’. Allò va resultar en la invitació a 60 matrimonis de Bilbao a passar la seva lluna de mel a Benidorm i a una família de lapons a gaudir d’una setmana a la ciutat, sempre buscant la màxima ressonància en els mitjans.
Comentarios