El projecte s’emmarca dins del pla de millora urbana i Modernització de Villena
Villena, 17 de novembre de 2022.- La Regidoria de Centre Històric ha acabat el projecte de recuperació i millora d’un mur de separació entre els carrers Pablo Casal i Pintor Joaquín Sorolla amb el qual es pretén homenatjar el pintor valencià, anticipant-se el ‘Any Sorolla 2023’ que commemora el centenari de la defunció de l’artista. Amb aquest motiu, i dins de les accions de millora urbana, l’artista Vicent Kaniz ha aprofitat un mur de seguretat que protegeix el desnivell entre tots dos carrers per a realitzar un mural al·legòric a l’obra i la imatge del propi Sorolla.
L’edil de Centre Històric, Eva García, ha assenyalat l’oportunitat que té la ciutat d’aprofitar espais urbans, com aquest mur de formigó, per a ser suport de creacions artístiques. Des del seu punt de vista, “aquest tipus d’actuacions de baix cost i impacte coincideixen amb el pla de millora urbana que es va desenvolupant per altres departaments i coincideix amb l’esperit de ‘Villena Ciutat Cultural’ que, des de la Regidoria de Cultura, la pròpia KAKV i el Teatre Chapí venen desenvolupant”, va comentar García que va defensar la capacitat d’actuar de manera transversal des de diferents departaments municipals.
L’obra de Kaniz cobreix les dues cares del mur d’una desena de metres de longitud amb la signatura de Sorolla i un dels seus retrats, mentre que en la superfície oposada s’ha optat per reflectir una de les obres més importants del pintor valencià ‘El Pescador’. La regidora va agrair la participació del pintor Vicent Kaniz, de qui va destacar el resultat “excepcional de l’obra, que valora tot un racó de la ciutat que d’aquesta manera adquireix personalitat pròpia i identitat enriquida”.
El Ministeri de Cultura ha declarat ‘Esdeveniment d’Interés Públic’ el denominat Any Sorolla, que es desenvoluparà al llarg del pròxim 2023 amb diferents exposicions i esdeveniments. L’Any Sorolla commemora el centenari de la defunció de l’artista valencià que es va produir el 10 d’agost de 1923.
Comentarios