Màquina celebra la seua tercera edició el 17 i 18 de novembre en el Centre Cultural Les Cigarreras d’Alacant. El col·lectiu Tot Bé i Mogudes Esquirol presenten aquest esdeveniment cultural que reunirà més de 20 artistes nacionals, amb especial recalcament a visibilitzar a noves propostes de l’escena juvenil més actual. La iniciativa torna a comptar un any més amb la col·laboració de Cerveses Alhambra, que se suma a la celebració amb l’objectiu d’acostar la cultura contemporània a diferents espais i públics, convidant als assistents a gaudir sense pressa i amb els cinc sentits d’aquesta variada proposta d’oci.
La programació de Màquina 2023 està composta de càpsules musicals i artístiques, que busquen incorporar al propi assistent com a agent actiu de la proposta en diversos tallers i intervencions. Tot això orientat al públic jove, per al qual proposen un marc teòric que convide a reflexionar el vincle entre la màgia i la tecnologia, dos mons que semblen oposats però s’entrellacen en aquesta era digital.
En aquesta edició, en l’escenari musical tindran lloc els concerts de Pols Grisa, Aniquiladora, Rebe i Margarita Quebrada. A més hi haurà dues sessions de dj’s: Chica Gang i Beatrix Weapons. Màquina 2023 comptarà també amb un espai dedicat als tallers de joieria contemporània amb Ximo Berenguer i Cifo Cifo o la cuina de la mà de PöPalegria i Les Recol·lectores, així com del Club Nàutic, el visionat expés del col·lectiu Leuda o les intervencions de Talegos.tk i La Llavor Artística.
CÀPSULA ARTÍSTICA: TALLERS I CINEMA
La càpsula artística oferirà tres tallers de diferents disciplines en la Caixa Blanca al llarg de les dues jornades. Tots ells requereixen inscripció prèvia a través de l’email hola@todobien.org.
Pròtesi, armadures i ornaments serà el primer taller i tindrà lloc el divendres 17 de 18.00 a 20.00 hores. Un taller de joieria afectiva, dirigit per Ximo Berenguer (Instagram), artista alacantí situat entre la investigació i la joieria contemporània, i Cifo Cifo (Instagram), una escola/taller de joieria que treballa amb tècniques que van des del fang i la terrisseria, passant pel vidre fins a formes més artesanals de la joieria contemporània. Aquest taller pretén reflexionar entorn de les noves materialitats, als trets de distinció, a la simbologia i al paper que té l’estètica per a constituir i donar forma a les nostres comunitats. El taller ens proposa la joia com un dispositiu del jo, en el qual tornar a reconéixer-nos i sentir-nos representats.
El següent taller tindrà lloc el dissabte 18 de novembre de 10.00 a 12.00 hores i serà a càrrec de Clara Harguindey (Web) amb el títol Club Nàutic. Una web que és un encanteri. Aquesta sessió té per objectiu la creació d’una web en HTML i CSS, que es posarà en comú amb els assistents, els qui surfearán les ones del codi actual per a aconseguir portar a port un poema digital.
Ja a la vesprada, de 16.00 a 17.00 hores, PöPalegría (Instagram) compartiran la seua profunda connexió amb la cuina al costat del projecte Les Recol·lectores (Instagram), que anima a baixar el ritme que ens imposen la ciutat per a espigolar l’entorn, en el taller de cocteleria Còctel/Beuratge Espigolant entorns per a una experiència compartida. Aquest espai iniciarà un viatge d’autocura i experiències compartides per a explorar ingredients naturals i genuïns i crear una gamma de begudes, beuratges i beuratges que nodreixen tant el cos com l’ànima.
Quant a l’audiovisual, la Caixa Blanca albergarà dos esdeveniments: la passada dels seleccionats en la Convocatòria Afònica (UMH), el dissabte 18 a partir de les 17h, seguit del visionat expandit Vaig somiar amb una llengua porosa – Visionat expandit a càrrec de LEUDA Col·lectiu (Instagram) de 17.00h a 19.00h. En aquestes dues hores els assistents gaudiran de peces audiovisuals acompanyades de textos i reflexions realitzades per part de les comissàries, que partiran de la premissa de les zones de contacte generades pel llenguatge entre diferents temporalitats. Així el col·lectiu obrirà una conversa entorn de les comunicacions espectrals a les quals ens aboquen els temps profunds.
Llegir el futur en les fulles del te, en una bola de cristall o en la forma en la qual volen els ocells; parlar amb els morts a través de ouijas o mèdiums; enterrar una càpsula del temps; enviar un missatge a l’espai exterior; desxifrar un llenguatge perdut… Tot això és testimoni d’una obsessió per deixar i seguir rastres que analitzaran en aquest visionat expandit de LEUDA Col·lectiu.
CÀPSULA MUSICAL: SO I PERFORMANCE
Els concerts matutins tindran lloc en l’Assecador, amb entrada lliure fins a completar aforament. Els concerts començaran a les 12.00 hores amb Aniquiladora (Instagram / Spotify) i el seu potent punk electrònic que mescla estils com el D&B, el punk, el techno i el synth-wave.
Li seguirà la inconfusible Rebe (Instagram / Spotify), de 12.50 a 14.00 hores amb una composició intimista i trencadora envoltada de feminitat, erotisme i fantasia embolicades en composicions electròniques del seu últim EP Només passions.
La tanda de concerts vespertins es donaran en la Caixa Negra i, arranquen a les 19.15, amb el post punk de Pols Grisa (Instagram / Spotify) i la seua performance plena de fum, llums i soroll. A les 20.00 hores li seguirà el toc especial de Margarita Quebrada (Instagram / Bandcamp) amb sons dels 80 actualitzats que també es defineix com a post-punk, synth pop i new wave. Continua amb Beatrix Weapons (Instagram) a les 21h., que impregnarà amb el seu ritme esmolat d’electrònica avant-garde i una proposta trencadora que juga amb una visió celestial a través de la distorsió de la lluminositat en l’escenari fins a les 22h. moment en el qual iniciarà la Sessió de Chica Gang (Instagram / Soundcloud) encarregades de fer vibrar als assistents amb el seu reclam social a més d’artístic, fomentant l’art femení-LGTBIQ+ amb ritmes electrònics
ORGANITZA: Tot Bé i Mogudes Esquirol.
COORGANITZA I PRODUEIX: Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana, Les Cigarreras Centre Cultural i Cerveses Alhambra.
COL·LABOREN: La Llavor Artística, Festival MMMAD i Àrea de Comunicació Audiovisual de la Universitat Miguel Hernández.
Comentarios