Quan en 2016 el compositor, guionista i director Carlos Salado va començar la distribució en línia del seu primer llargmetratge “Criando Ratas”, rodat al llarg de sis treballosos anys, tant espectadors com mitjans van assenyalar la naturalitat i la frescor aconseguida per aquesta nova aproximació als temes i trets d’estil del denominat “cinema quinqui”. Rodada en paratges urbans reals amb actors no professionals, Salat dibuixava un retrat genuí i humà de la marginalitat que va ser capaç d’aconseguir una forta repercussió en mitjans i trobar el seu públic en l’àmbit en línia.
Aquests “fidels” porten anys seguint les evolucions d’un artista la trajectòria del qual combina amb agilitat i passió l’audiovisual amb el purament musical: un tret que també és una de les principals característiques de “Uña y Carne”, el nou projecte de Carlos Salado.
Després de desenvolupar treballs com el “spin-off” de “Criando Ratas” titulat “Mala Ruina” i protagonitzat per Yung Beef, el videoclip “Chula”, desenvolupat per a “La Excepción” i protagonitzat pel Langui, el curtmetratge de terror “Insania”, coproduït per Narcís Ibáñez Serrador, o més de 50 bandes sonores per a cinema i publicitat, aquest nou grup musical, format al costat del vocalista Antonio Clavería és, en molts sentits, la culminació d’una trajectòria al llarg de la qual Salat ha consolidat i fet créixer la seua aposta per l’emoció, l’art i la reflexió social.
Així, el primer treball de “Uña y Carne” prendrà la forma d’un projecte transmèdia estructurat entorn de la rumba urbana espanyola. Una nova combinació de música i ficció nascuda per a remoure consciències i establir línies de debat amb la societat.
Tal com apunta el mateix Carlos Salado: “Durant anys la gent m’ha preguntat per la segona part de “Criando Ratas”. Però jo volia aportar-los alguna cosa més. Un reflex fidel del que sent i del que sóc. Al llarg de tot aquest temps he crescut com a artista i crec que el treball que he desenvolupat al costat d’Antonio és, en aqueix sentit, el projecte més complet, complex i ambiciós en el qual he estat implicat fins hui. Estic desitjant compartir-ho i veure la reacció de la gent. Els artistes vivim per a això”.
Els detalls sobre el primer treball de ““Uña y Carne” es donaran a conéixer en pròximes setmanes. Us deixem el vídeo de l’estrena.
I punxant ací Single – PASA EL CANUTITO (Spotify) podeu escoltar el single ‘Pasa el Canutito’ llançat ja en totes les plataformes digitals.
CARLOS SALADO
Carlos Salado és cineasta i compositor musical. És el creador del llargmetratge ‘Criando Ratas’, qualificada pels mitjans de comunicació i la crítica com la pel·lícula que inaugura el gènere neoquinqui a Espanya, amb més de cent impactes mediàtics i 3.6 milions de visites en la plataforma YouTube.
És llicenciat en Comunicació Audiovisual i músic especialitzat en composició per a orquestra simfònica. Durant sis anys, ha exercit de director i compositor per a la consultora de comunicació Grupo Idex, dirigint espots publicitaris amb figures com Rosario Flores, Sergio Dalma, Cholo Simeone, Adriana Ugarte, David Muñoz o Sara Sálamo.
Al novembre de 2018 va estrenar ‘Mala RuIna’, un spin off de ‘Criando Ratas’ protagonitzat per Yung Beef, icona referent de la música trap a Espanya, amb 1 milió de visites en YouTube. I poc després va dirigir ‘Fanfarrona’, videoclip del Langui i Poochyeeh, amb quasi mig milió de visites en YouTube.
![](https://i0.wp.com/loblanc.info/wp-content/uploads/2021/05/GRUPOIDEX-Carlos-Salado-2.jpg?resize=472%2C315&ssl=1)
El seu curtmetratge de terror ‘Insania’, produït per Narcís Ibañez Serrador, ha sigut seleccionat en múltiples festivals internacionals de cinema, com els prestigiosos Atlanta Horror Film Fest o Screamfest Los Angeles, als EUA.
Actualment, acaba de presentar el seu disc musical ‘Uña y carne’, un projecte de rumba urbana flamenca i videoclips cinematogràfics, produït per Uniacords i distribuït per Warner Music, amb la col·laboració d’artistes com Bebe o Enrique Heredia el Negri.
Amb tots els seus projectes pretén manifestar una visió arriscada i transgressora dins del món de l’art.
«Si eres escultor però el bronze és car, treballa amb fang, si eres compositor i no pots permetre’t una orquestra simfònica, agafa una guitarra, i si de veritat vols fer cinema però no disposes de recursos, usa l’enginy. L’única fi de l’artista és crear amb el molt o poc que tinga… perquè no sols és un desig sinó una necessitat». Carlos Salado
Comentarios