L’alta costura és la supremacia del saber fer, inspiració i creació que des de París ens transporta a destinacions nostàlgiques com el circ de Dior, a la màgia de l’horòscop de Schiaparelli, el jardí de Valentino o l’assolellat Mediterrani de Chanel.

Dior reinterpreta el Circ d’Hivern que tant li agradava a Christian o el de la primavera de Galliano en 1997. Maria Grazia ens porta al circ com una al·legoria d’inclusió, un lloc nòmada alié a la societat on l’estrany és digne d’admiració. La figura de Pierrot en la seua dimensió andrògina i asexuada apareix vestida amb faldes de tul, transparències i escots embolicats en papiroflexia amb tocs subtils de color. Els vestits llargs per a les acròbates com a símbol de la dona emancipada són de setí plisado d’estil art decó en tons empolsats. El vestit de domador es fusiona amb el look garçonné en blanc i negre d’encant clàssic adornat amb capells d’aviador i redecilla cobrint el rostre.

Schiaparelli s’inspira en l’astrologia i les flors, elements que van marcar la infància d’Elsa i que posteriorment incorporaria al llarg de la seua carrera. Els vestits de tul, organza i setí duquessa són una explosió de colors cridaners com el groc, taronja o roig, i a més apareixen estampats inspirats en els símbols del zodíac i les constel·lacions. Una col·lecció que fusiona la sobrietat dels talls d’estil anys 50 i jaquetes ajustades a la cintura amb la fantasia de les plomes i brodats florals.

Valentino presenta un jardí amb una àmplia majoria de models negres com Naomi Campbell, Liya Kebede, Alek Wek, Sabah Koj, Akiima i Nyarach, entre altres, recuperant l’ideal de bellesa inclusiu dels 70. Els conjunts de dues peces en crêpe de seda combinant faldes i pantalons de corts depurades amb abrics llargs, en tons turquesa, ocre i taronja fluorescent. Els vestits llargs i amplis amb volants són de colors vibrants com el fúcsia i verd, o estampats amb flors tant brodades com metal·litzades. Una col·lecció que fa honor als arxius i cosmovisió de la signatura i al moviment reivindicatiu d’inclusió i apoderament femení amb el tancament magistral de Naomi portant un vestit negre amb falda de volants i cos transparent mentre Celine Dion vessava llàgrimes d’emoció.

Chanel amb colors delicats com a rosa, verd i blau redissenya una vegada més el vestit sastre amb faldes midi obertes per davant i afig rematades de plomes en mangues i baixos. La silueta de sirena és creada amb volants de tul sobre cossos brodats de flors. El vestidito negre apareix botonat o amb tirant fi combinat amb tocs daurats i les jaquetes de cuir negre contrasten en color i textura amb faldes de plomes blanques. El tancament de la desfilada va ser un vestit de bany de pedreria amb capell de bany i un llarg vel. Virginie Viard, qui supervisa pràcticament durant anys totes les col·leccions, va eixir a saludar en el que s’espera siga la substituta de Karl Lagerfeld com a directora creativa.

L’alta costura eleva alguna de les tendències vistes en les col·leccions de prêt-à-porter quant al colorit, detalls de brodats, plomes i serrells, volums en mangues, llaços a l’esquena i volants; i porta altres noves com els tocs brillants i metal·litzats en Alexandre Vauthier i Elie Saab, vestits amb transparències com en Givenchy, pronunciats talles de cua de paó en Giambatista Valli i mini vestits ajustats o vaporosos com els de Ralph & Russo i Dundas.