El Museu de la Universitat d’Alacant (MUA) presenta «Immersió», una exposició col·lectiva produïda per la Universitat d’Alacant, que mostra els projectes de sis alumnes del màster en Projecte i Investigació en Art de la Facultat de Belles Arts d’Altea de la Universitat Miguel Hernández d’Elx (UMH). La mostra té com a objectiu presentar l’actualitat de la creació artística i els últims avanços en investigació en art contemporani.
L’exposició es compon dels treballs de Manu Sanz, Nea Shkira, María López Benito, Yasmina Poquet Perles, José Anatonio Perea i Mauro Pastor Pérez. Aquestes obres estan caracteritzades per la riquesa de llenguatges i procediments que fan de l’art contemporani una manifestació viva i actual.
«Immersió» es podrà visitar all Museu de la Universitat d’Alacant (MUA) des de demà, 28 de setembre, fins al 28 d’octubre, a la Sala El Cub.
Projectes
L’artista Manu Sanz ha treballat en els seus Espais improbables entorn dels espais imaginaris que crea la nostra ment. Per a això, confecciona microinstal·lacions en què la realitat es desdibuixa per a deixar pas a altres realitats que potser podrien no existir.
La sèrie «Trans-fusió» de Nea Shkira és un reflex de diferents etapes vitals de l’artista en les quals la recerca de la identitat se situa en el caràcter central de la seua obra. Preguntes com «qui sóc jo?», «què significa sóc JO?», «amb què s’identifica JO sóc?…» busquen respostes existencials sobre l’essència de ser dona.
Les il·lustracions Tres setmanes il·lustrades de María López pretenen revelar veritats ocultes que l’artista entreveu en un món carnavalesc, on tots portem una màscara riallera amb comoditat i tristesa, i que acaba apoderant-se de tot el nostre ésser. La seua intenció és il·luminar en la foscor vital les persones que ja no troben consol en un món opressor.
Des de l’àmbit del manga i la il·lustració digital, Yasmina Poquet ens presenta la seua sèrie «Pepo sama», en la qual combina i fusiona personatges ficticis amb estudis anatòmics per a visibilitzar els conceptes de sublim i sinistre, i convidar l’espectador a reflexionar i enfrontar-se a qüestions estètiques, naturals i morals.
El coreògraf José Antonio Perea intenta establir amb el seu treball Sabor una unió entre el moviment corporal, particularment en els ritmes llatins, i el camp audiovisual. Mitjançant l’ús del light painting i la fotografia, aconsegueix visualitzar patrons que permeten analitzar i penetrar la lectura del cos en moviment per a establir estratègies de control en la dansa.
I, finalment, Mauro Pastor mostra a través del seu projecte Viatges de forma i contingut un procés de prospecció i visió d’argotips personals paral·lels a la societat actual.
Comentarios